15 October, 2010

Erti Tawakal..

Ya Allah..
dalam kembara ini kau mengajarku erti tawakal
pada lambunan dan lenturan awan
ada takut dan ada harap
ada cemas dan ada tenang...

Ya Allah....
teralu rapuh rupa-rupanya imanku padamu
terlalu jauh penyerahanku padamu
aku takut. ya Allah
di mana aku disisimu??

Ya Allah
pimpinlah aku..
didiklah aku
terimalah aku
sebagai hambamu yang yakin
selalu menyerah kepadamu
dala apa ua keadaan
di mana jua keadaan
di mana jua kedudkan
yang ku harap hanya engkau
rahmat dan pembelaanmu
kemudi hatiku kian longlai
pelayaran ini terlalu panjang
kembara seakan tidak berhujung

aku lelah.......
kaulah yang maha gagah
pada kelemahan dan keletihan ini
ku pohon kau pulihkan
berilah aku kekuatan
untuk ku teruskan perjalanan..........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...