14 November, 2009

WANITA DAN DUNIA!

Diseluruh pelosok negara perbuatan mungkar terus kita temui, semakin banyak dan pelbagai bentuk pula. Wanita semakin berani dan tidak malu-malu membuka auratnya. Tubuhnya ditonjol-tonjolkan, pergaulan bebas muda-mudi semakin menjolok. Semua itu bergerak melanda negara demi negara, tanpa satu negara islam yang mampu mengelak.
Sebagai comtoh negara Syria yang terkenal dengan keserasian akhlak yang sangat ketat menjaga diri dengan menutup aurat, sekarang Masyaallah! Para wanitanya berpakaian terbuka mempertontonkan lengan dan peha, punggung dan dada. Kita gagal dan sama sekali gagal. Tahukah apa sebabnya? Sebabnya ialah hari ini kita belim menemui pintu ke arah pemulihan dan kita tidak tahu jalannya.

Wahai temanku,
Pintu pemulihan ada di hadapanmu.. Kunci pintu ada di tanganmu. Jika engkau yakin padanya dan engkau berusaha untuk memasuki pintu itu, maka keadaan akan berubah menjadi baik.
Benar wahai sahabatku, kaum lelakilah yang mula-mula melangkah menempuh jalan dosa bukan wanita. Tetapi ingat, tanpa kerelaanmu dan kelunakan sikapmu, mereka tidak akan berkeras melangkah laju. Engkaulah yang membuka pintu untuknya.
Engkau berkata kepada pencuri "silakan masuk". Setelah engkau kecurian barulah engkau sedar.. ketika itu barulah engkau berteriak :" tolong..tolong....aku kecurian:. Seandainya engkau tahu bahawa lelaki itu adalah serigala dan engkau adalah kambing, pasti engkau akan lari sebagaimana larinya kambing daripada serigala. Sekiranya engkau sedar lelaki itu pencuri, pasti engkau akan berhati-hati dan sentiasa berwaspada.
Jika yang dikehendaki oleh serugala dari kambing adalah dagingnya, maka yang diingini lelaki oleh lelaki lebih sekadar itu. Lelaki inginkan lebih sekadar kambing.... dan bagimu lebih buruk dari kematian kambing. Lelaki inginkan yang paling berharga darimu..iaitu harga diri dan kehormatanmu. Nasib seorang gadis yang diragut kehormatannya lebih menyedihkan dari kematian seekor kambing.

Wahai karibku... Demi Allah apa yang dikhayalkan oleh pemuda ketika dia melihat gadis ialah gadis itu bertelanjang di hadapannya tanpa pakaian. Demi Allah, jangan percaya kata-kata sebahagian lelaki, bahawa mereka memandangmu kerana akhlak dan adabmu, berbicara dengan seperti kawan dan mencintaimu sepenuh hati... Bohong..bohong... Demi Allah dia bohong. Seandainya engkau mendengar sendiri perbualan di antara mereka, pasti engkau takut dan ngeri. tidak ada pemuda melontarkan senyuman kepadamu, berbicara denganmu, memberi bantuan kepadamu kecuali ada maksud tertentu...setidak-tidaknya isyarat awal bagi dirinya bahawa itu adalah langkah awal ..
Apakah kesudahannya? Renungkanlah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...