24 October, 2009

Qalam Jihad

OH JIWAKU MARILAH MERASAI DEKAT DENGAN ISLAM
DEKAT JUA DENGAN ALLAH TA'ALA...

Ketahuilah jiwaku, natijah yang nampak seolah-olah islami, tetapi sebenarnya terputus hubungan dengan Allah,
ditolak oleh Allah dan perlaku-perlakunya diseksa pula oleh Allah.. satu hadis RASULULLAH SAW yang diriwayatkan oleh Abu hurairah r.a wajar kita renungkan.

perkara pertama yang akan di putuskan di hari kiamat ialah seorang mati syahid. maka dihadapkan dan ditanyakan beberapa nikmat allah kepadanya.setalah diakui banyaknya nikmat allah, maka di tanya: apakah perbuatan mu terhadapa nikmat itu?? jawabnya: saya telah berjuang untuk mu sehinggalah mati syahid. jawab Allah: Dusta engkau,tetapi engkau berjuang supaya dikenali sebagap pahlawan dan dirimu telah pun terkenal dengan sedemikian. Kemudian, diperintahkan supaya di seret ke api neraka.

Begitu juga nasib seorang pelajar yang telah pandai serta mengajar al-Quran. Allah yang Maha Mengetahui tidak menerima semua amalanya dan mengatakan bahawa amalnya itu bertujuan untuk terkenal sbagai Qori. Kemudian diseret mukanya ke dalam Neraka...

Seorang hartawan yang suka menderma ketika hidupnya juga dicampak ke dalam api neraka. Ini kerana amalannya terputus hubungan dengan allah dan bertujuan untuk di kenali sebagai dermawan...

Duhai sahabatku,
tidakkah hadis ini cukup menggerunkanmu?? sedangkan seorang yang mati syahid. qori dan dermawan pun dicampakkan ke neraka, Inikan pula aku? sudhlah sikit amalku, bercampur baur pulak dengan karat Mazmumah. Biarpun diriku dekat dengan islam, tetapi bersihkan engakau duhai hatiku??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...